Udvalget af sports brands er enormt. Men der er nok ikke mange, der gør det lige så fokuseret og professionelt som Mizuno. Konstant fokus på at skabe det bedste udstyr til al slags sport er visionen.

Her får du historien bag det fascinerede brand fra Japan som de sidste år har haft hovedfokus på at vinde kampen i Europa.

Fra baseballs til verdensomspændende salg

I over 100 år har Mizuno lavet lækre produkter til alle verdens atleter.

Mizuno startede i 1906, hvor de to brødre – Rihachi og Rizo Mizuno– åbnede den første Mizuno butik i Osaka, Japan. Den gang solgte butikken ’vestlige goder’ og… Baseballs.

Baseball var nemlig på det tidspunkt én af de eneste former for holdsport i Japan, så der var et øget behov for en stabil forsendelse af de små runde bolde.

Med den øgede interesse kom også øget omsætning. Derfor begyndte brødrene at brede forretningen ud, så de i 1913 også selv begyndte at producere de forskellige sportsartikler, som man stadigvæk kan købe i dag.

Efter nogle år med forrygende salg revolutionerede Mizuno det japanske marked i 1918, hvor de begyndte at sælge deres egne produkter under navne som ”løbebukser” og ”over sweater”.

Så selvom det startede i det små, så er Mizuno i dag en gigant inden for sportsverdenen, hvor mere end 5.000 mennesker i dag arbejder for brandet, der stadigvæk har hovedkontor i Osaka.

Produkter til alle

Mizuno startede med en utrolig specifik niche, hvor baseballs var klart det største produkt i deres serie.

Men i dag er det fuldstændig anderledes. For i dag kan du – uanset sportsgren – finde et produkt fra Mizuno, der er optimeret til lige din sport.

Om det er håndbold eller tennis er ligegyldigt. Målet for Mizuno er nemlig at optimere deres produkter, så de passer til hver enkelt atlet, der bruger dem. Det betyder, at du altid kan vide dig sikker på, at dit Mizuno produkt er optimeret til lige præcis din sport og din position på banen.

Og det er fantastisk, når man er i kampens hede, og ens udstyr bare skal sidde perfekt, fungere optimalt og performe lige så godt, som du gør.

Denne mentalitet ses også på Mizuno som firma, hvor de har opbygget en kultur, der bygger på et koncept, om kontinuerlig udvikling og forbedring. Et ønske om hele tiden at bryde grænser og sprænge rammerne for, hvad man kan forvente af et sportsbrand.

Men hvad nu hvis du ikke lige er til hardcore sport, og bare godt kan lide designet på de forskellige Mizuno produkter? Intet problem! Mizuno har nemlig også gennem tiden set værdien af et godt design, så du også kan købe deres fede produkter i en mere fashion-orienteret udformning.


Mizuno Wave - Løb med på bølgen

I 1997 stiftede verden for første gang bekendtskab med Mizunos nu så populære Wave-teknologi. Teknologien blev for første gang testet i starten af 1980’erne, men vi skulle helt ind i et nyt årti, før Mizuno var klar til at præsentere deres bølge-inspirerede mellemsål.

Wave-teknologien er designet til at give løbere både stødabsorbering og stabilitet. I alle Wave løbesko er indbygget bølgeformede Wave-plates (wave betyder bølge på engelsk) i mellemsålen som giver uovertruffen stødabsorbering og god stabilitet. Stødene fra underlaget bliver fordelt over hele sålen og sikrer samtidig et kraftfuldt afsæt.

Reach Beyond med Mizuno

Med sloganet Reach Beyond, opfordrer Mizuno til, at man bliver ved at skubbe til sine grænser for at opnå noget større og bedre. Uanset om det er topatleten, der skal yde en ekstraordinær præstation, eller det er motionsløberen der presser sig selv til at løbe lidt længere.

Mizuno will strive to be a brand that always has a passion for sports and energises people whilst being on the journey of REACHING BEYOND with them.

Mizuno på den danske (håndbold) bane

I Danmark er Mizuno måske bedste kendt for deres løbesko på trods af, at deres produktkatalog dækker en lang række sportsgrene, men kendskabet bliver lige så stille mere udbredt:

Kendskabet til Mizuno bliver bedre og bedre for hver dag. Tidligere var det kun specialisterne, der kendte os – men vi er for alvor ved at komme ud til et stort publikum. Vi har tålmodighed – og vi er sikker på at det bedste produkt vinder kampen til sidst

- Salgschef i Danmark Jan Guldbæk og Area Sales Manager Nicolaj Jacobsen.

Seneste tiltag i Danmark er en sko-aftale med den store danske håndboldhelt Mikkel Hansen. En aftale som skal være med til at styrke udviklingen af Mizunos serie af håndboldsko samtidig med at sportsbrandet støtter Mikkel Hansens anti-mobbe forening MH24. Et samarbejde som ligger fint i tråd med Mizunos filosofi om at bidrage til samfundet gennem sporten.

Del denne artikel
Del med Email Del på Facebook Share with Twitter Share with Linkedin Share with GooglePlus