En pilatesbold er et af de redskaber, der giver størst værdi til din træning.

Med en pilatesbold ved din side findes der nemlig et utal af øvelser, der træner alle dine muskelgrupper.

Vil du have inspiration til nogle af de bedste øvelser?

Så bliv hængende og se med i træningsvideoen med fysioterapeut Julie Bruun nederst i indlægget her.

Igennem alle de øvelser, Julie viser dig i videoen nedenfor, er det først og fremmest vigtigt, at du spænder godt op i din core for at holde balancen på den letbevægelige bold.

Inden du kaster dig over styrkeøvelserne på bolden, viser Julie dig en lille opvarmning, som du kan bruge til at spænde stille og roligt op i maveregionen og mærke det ustabile underlag an.

Her kan du udfordre din balance ved at løfte fødderne, lukke øjnene og bevæge dig på bolden.

Du kan også lave øvelser for dine lårmuskler med løft af dine ben, mens du sidder ret op på bolden.

Efter opvarmningen tager Julie dig igennem en række maveøvelser, hvor det er vigtigt at presse din lænd godt ned i bolden og lade mavemusklerne klare arbejdet.

Det er ikke din nakke, du skal bruge til at trække dig op med.

Du får også en håndfuld gode øvelser for din lænd og bagdel, hvor du ligger på maven på bolden.

Træningen afsluttes med plankeøvelser, der stiller krav til din core stabilitet og balance.

Du kan supplere øvelserne på pilatesbolden med et par håndvægte og lave øvelser for skuldre og arme, mens du sidder på bolden og spænder op.  

Har du endnu ikke en pilatesbold, så kan du for under 200 kr. finde en hos SPORT 24 HER.


Rigtig god træning!

Del denne artikel
Del med Email Del på Facebook Share with Twitter Share with Linkedin Share with GooglePlus