Pulsure til mænd

(44 produkter)

Hvilke krav stiller du til et pulsur til herrer?

Du kender det godt; musklerne er spændte, benene ekser og sveden pibler af kroppen. Træningen har været hård; men hvor hård har den i virkeligheden været? Til dette formål kan et pulsur til herrer lynhurtigt give dig det fulde overblik. Men et herre pulsur kan så meget mere end det. I den moderne teknologiske verden bliver kravene større og større; både til dig som mand, men også til de krav du stiller til dit pulsur. Nu er det ikke nok at vide, hvor langt du har løbet, hvor hårdt du har trænet, og om du har presset dig til det yderste. Et moderne pulsur til herrer kan mere end det. Hvor meget mere uret skal kunne, er op til dig at bestemme. For et det i virkeligheden et herre smartwatch eller GPS ur, du har brug for?

 

Find vej med dit herre pulsur

Selvom det er betydningsfuldt at kunne måle effekten af træningen, og vide hvilke pulszoner du har befundet dig i, kan det også være interessant at finde ud af, hvilken rute du har tilbagelagt. Til dette formål er forskellige navigationssystemer, hvor det mest udbredte og kendte er GPS'en. Et pulsur til herrer med indbygget GPS kortlægger din rute og giver dig et overblik over, hvor du været og kan ligeledes inspirere dig til nye ture og ruter. Derfor ses tit en fusion mellem et GPS ur og et pulsur til herrer, så både dine whereabouts og pulsudviklingen bliver kortlagt.

 

Kend dig selv uden for banen med et pulsur til herrer

Et herre pulsur kan - udover at være en effektiv træningsmakker - også tit anvendes som smartwatch. Dette sikrer dig et indblik i din søvnrytme, daglige kalorieforbrug, antal skridt gået og i nogle tilfælde underretter det dig om mail og sms beskeder. Derved bliver pulsuret til herrer pludseligt til et cool smartwatch og funktionelt aktivitetsarmbånd, der kan informere dig om for lang tids inaktivitet, så du kan komme op og i gang med dit herre pulsur.

 

Find den rigtige pulszone med herre pulsuret

Det vigtigste ved et pulsur til herrer er selvfølgelig pulsmålingen. For at opnå den ønskede effekt af din træning, bør du befinde dig inden for forskellige pulszoner, alt efter om du ønsker at tabe dig, forbedre din udholdenhed eller blot restituere dagen efter en hård træning.

 

For at finde den ønskede pulszone, bør du vide, hvad din max puls er. En tommelfingerregel er, at din max puls er 220 minus din alder. Er du for eksempel 27 år gammel vil regnestykke se således ud: 220 - 27 = 193. Altså er din max puls som udgangspunkt 193.

 

Herunder finder du en oversigt over, hvilken pulszone du skal befinde dig i, alt efter hvilken effekt du ønsker træningen skal have:

  • Ved ca. 50 - 60% af din max puls restituerer du
  • Ved ca. 60 - 70% af din max puls forbedrer du din udholdenhed
  • Ved ca. 70 - 90% af din max puls rykker du mælkesyregrænsen, så du kan presse dig selv mere
  • Ved ca. 90 - 100% af din max puls øger du iltoptaget og forbedrer din hurtighed
  • Ved ca. 60 - 75% af din max puls forbrænder du primært fedt
  • Ved ca. 75 - 90% af max pulsen forbrænder du primært kalorier

 

Et herre pulsur kan meget; og lidt til

Uanset om du anvender dit herre puls ur til at måle pulsen, eller du bruger det som GPS ur, smartwatch eller aktivitetsarmbånd, får du et utal af informationer om, hvem du er. Med et pulsur til herrer kan du vandre skovene tynde, løbe eller cykle ud ad landevejen, svømme i det våde element eller blot nå dit daglige mål. Herre pulsuret inspirerer og hjælper dig i hverdagen, hvad enten du træner hårdt, let eller blot skal holde styr på, at du får tilbagelagt tilpas mange kilometer. Så hvis du tør blive klogere på dig selv, kan du roligt spænde et herre pulsur fast om armen.