Med en kettlebell ved hånden har du altid et superalsidigt og simpelt træningsredskab, der kan bruges til at træne hele kroppen.

Uanset om du står hjemme på stuegulvet eller nede i fitnesscenteret.


Der findes nemlig et hav af gode øvelser som styrker både dine arme og skuldre, ben, balder og mave, da tyngden i en kettlebell stiller store krav til vores core, stabilitet og balance.

Vores faste træningshaj Julie Bruun har i videoen herunder strikket en simpel og effektiv træning med kettlebell sammen til dig.

Den er bygget op som en klassisk pyramidetræning, hvor første runde består af 12 gentagelser i hver øvelse, anden runde 10 gentagelser i hver øvelse, tredje runde 8 gentagelser i hver øvelse og til sidst 4 gentagelser i hver øvelse.

Hver runde består af 7 øvelser, og følger du programmet sammen med Julie tager det ca. 12 minutter. 

Øvelserne du bliver taget igennem, er dødløft, dødløft med vip, rows, up right rows, swings, sidevip til hver side og squat med små vip.

Med programmet træner du dine baglår, baller, lænd, øvre ryg og skulder. Der er også lidt for siden af maven og til sidst en smule for baller og lår. 

God træning!

Du kan vælge kettelbells alt efter din styrke og de muskelgrupper, du ønsker at træne, de fås nemlig i mange forskellige vægtklasser.

Ved bentræning kan du som regel træne med en tungere kettelbell, end når du træner arme.

Del denne artikel
Del med Email Del på Facebook Share with Twitter Share with Linkedin Share with GooglePlus