Dette program kræver en måtte (eller håndklæde) man kan ligge på og ellers en lille elastik, der skal omkring benene, lige over knæene. Dette program træner især siden af lårerne og bagdelen. Men også den allerøverste del af bagdelen op mod hoften.

Man ligger på den ene side og slapper af i overkroppen, enten kan hovedet hvile på en strakt arm langs gulvet, eller også bøjes albuen, så hovedet hviler højere oppe på hånden.

Det nederste ben bøjes hele tiden. Det er det øverste der konstant skal holdes oppe og bevæges. Gentag hele turen uden pause på det ene ben og skift så side og gentag på modsatte. Elastikken er rundt om knæene og holdes konstant spændt, ved at øverste ben er løftet.

Så er vi klar!

Løft øverste ben (med dette ben bøjet) og sænk igen ned til knæet (uden det kommer helt ned og røre) gentag omkring 10 gange.

Stræk så det øverste og gentag ca. 10 gange igen med løft og næsten ned til modsatte knæ. Kør i en cirkel på toppen først den ene vej rundt og så den anden, igen ca. 10 gange hver vej.

Hold benet deroppe og vip, træk her hælen op mod loftet.

Hold så benet stille deroppe (statisk øvelse), løft lidt højere og holde den til sidst heroppe også.

Hold omkring 10 sekunder i hver højde her til sidst, inden du vipper om på modsatte side og træner det andet ben.

Rigtig god træning og husk at du kan kombinere med de to foregående ugers programmer!

PS i næste uge slutter vi af med øvelser for bagsiden af kroppen - med ekstra fokus på at styrke din ryg.

Del denne artikel
Del med Email Del på Facebook Share with Twitter Share with Linkedin Share with GooglePlus